piątek, 26 maja 2023

MAMA

Z okazji tak ważnego święta nie może zabraknąć choćby kilku pocztówek poświęconych mamom 💓
Trzy obrazy, każdy namalowany inną techniką.


Stanisław Wyspiański - Macierzyństwo
pastel

 

Maria Sas - Matka z dzieckiem
akwarela

Lela Pawlikowska - Matka Boska Karmiąca
linoryt barwny


(...)"I była mi tym Stróżem i Aniołem
Moja najtkliwsza i najlepsza Matka.
Na Jej kolanach najmięcej usnąłem - 
I już najbardziej i już do ostatka
Jam Ją ukochał, choć może bezwiednie...
A taka miłość do grobu nie blednie. (...)
(Maciej Szukiewicz "Z baśni piastunek i cudownych wierzeń")

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

KSIĄŻKI NA OBRAZACH

23 KWIETNIA - ŚWIATOWY DZIEŃ KSIĄŻKI Lubię pocztówki z motywem książek, więc nie mogłam przepuścić tak wyjątkowej okazji jaką jest dzisiejsz...