piątek, 24 lutego 2023

СЛАВА УКРАЇНІ

 Kiedy rok temu usłyszałam wiadomość o ataku Rosji na Ukrainę byłam w szoku. Nie mogłam uwierzyć, że to się dzieje naprawdę. Widząc ogromne poparcie innych krajów dla Ukrainy i brak akceptacji z ich strony dla działań Rosji, myślałam naiwnie, że wojna niedługo się skończy, a Putin wycofa swe wojska. Tymczasem ten koszmar nadal trwa, a jego końca nie widać. Setki tysięcy ofiar, miliony uchodźców, nieprzeliczone ludzkie dramaty...

Załączam dwie piękne  pocztówki z Ukrainy jeszcze sprzed końca świata...


Kolorowa mapka, na której w formie obrazków zaznaczono charakterystyczne dla poszczególnych regionów Ukrainy tradycje. Tę pogodną i sympatyczną pocztówkę otrzymaliśmy w 2016 roku w ramach wymiany postcrossingowej. Niestety już wtedy Krym był zajęty przez Rosję (stało się to w 2014 r.), a Juliya, która przysłała nam tę kartkę mieszka właśnie na Krymie, w Simferopolu.


Zdjęcie na widokówce przedstawia Rezerwat Botaniczny Nowy Świat na Krymie.  Widokówkę dostaliśmy w 2003 roku od naszego dobrego znajomego i sąsiada - Olega i jego syna Kuby, którzy wówczas podróżowali po Ukrainie. Wtedy jeszcze mogli swobodnie odwiedzać rodzinę, a Oleg mógł pokazywać Kubie swoją piękną i wolną ojczyznę. 

-


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

KSIĄŻKI NA OBRAZACH

23 KWIETNIA - ŚWIATOWY DZIEŃ KSIĄŻKI Lubię pocztówki z motywem książek, więc nie mogłam przepuścić tak wyjątkowej okazji jaką jest dzisiejsz...