poniedziałek, 13 lutego 2023

Temat: MIŁOŚĆ.

Jest miłość trudna
jak sól czy po prostu kamień do zjedzenia
jest przewidująca
taka co grób zamawia wciąż na dwie osoby
niedokładna jak uczeń co czyta po łebkach
jest cienka jak opłatek bo wewnątrz wzruszenie
jest miłość wariatka egoistka gapa
jak jesień lekko chora z księżycem kłamczuchem
jest miłość co była ciałem a stała się duchem
i ta co nie odejdzie - bo znów niemożliwa
                                         (Miłość - Jan Twardowski)


W temacie miłości w mojej kolekcji duża różnorodność: jest kilka pocztówek przedwojennych (😮), kilka z lat osiemdziesiątych, kilka dzieł malarskich i kilka współczesnych (tych najnowszych i sprzed paru lat). Zapraszam do oglądania. 😀


Cudna pocztówka przedwojenna, która mnie zachwyciła, gdy tylko ją zobaczyłam. Przedstawia cały sens i istotę miłości niezależnie od czasów i mody. 



Kolejna pocztówka z początku XX wieku: miłość zapukała do drzwi.
Czy wpuścimy ją do naszego życia?



I jeszcze jedna karta pocztowa z tych najstarszych w mojej kolekcji - bardzo romantyczna!  Niestety na żadnej z pocztówek nie ma daty, więc trudno dokładnie określić rok wydania. Dwie pierwsze są bez obiegu, ta została wysłana z Węgier - tyle udało mi się odczytać z pieczątki na znaczku.




Tę pocztówkę dostałam w 1984 roku od mojej przyjaciółki, która wyjechała z rodzicami na wczasy do Bułgarii. Byłyśmy nastolatkami i miałyśmy głowy pełne marzeń o romantycznej miłości . To były czasy zwierzeń o pierwszych drgnieniach serca... 💗. Wtedy ta kartka była dla mnie piękna a dziś wywołuje piękne wspomnienia.




Rok później z Bułgarii przyszła do mnie kolejna pełna romantyzmu widokówka. :)




Tę kartkę wysłał mi w 1987 roku mój ówczesny chłopak... a obecny mąż 👫
Pocztówka wydana przez KAW.



Pocztówka z początku lat dziewięćdziesiątych, tym razem bez obiegu. Wydana przez wydawnictwo "Kamera" w Kołobrzegu, fot. Robert Gauer.




Kolejna romantyczna scena, tym razem na obrazie Augusta Renoira (1841- 1919) "Kochankowie". Wydawnictwo Anelo.



Legendarni kochankowie - Tristan i Izolda na obrazie Edmunda Blaira Leigghtona (1853- 1922) angielskiego malarza historycznych scen rodzajowych, zwłaszcza średniowiecznych. Pocztówka wydana przez PostcardShop.





Grzeje ich miłość! Ilustracja Karoliny Piętoń na pocztówce wydanej przez Postallove.



Teraz trochę erotyki - kochankowie na obrazie Gustava Klimta (1862-1918) złączeni w namiętnym pocałunku.



Obraz włoskiego malarza Amosa Cassioliego (1832 - 1891) pochodzącego z Asciano w Toskanii, gdzie znajduje się muzeum z jego dziełami.




Pocałunek - ilustracja w stylu pop-art wykonana przez artystę ukrywającego się pod pseudonimem lucky1984. Wydawnictwo Postallove.



Miłość góry przenosi i wznosi nas na wyżyny! Autor: Anna Zadęcka, wydawnictwo Ilustris.





"Pożegnalny pocałunek" - zdjęcie amerykańskiego fotografa Frederica Lewisa (1882-1969) na pocztówce wydanej w Holandii. Patrząc na to zdjęcie zastanawiam się, czy para miała szczęście spotkać się po wojnie? A także: ile pożegnalnych pocałunków było ostatnimi pocałunkami w czasie tej wojny, która toczy się teraz obok nas?




"Nie wystarczy pokochać, trzeba jeszcze umieć wziąć tę miłość w ręce i przenieść ją przez całe życie". A drogi i ścieżki życia nie zawsze są proste do przebycia. Oby miłość dodawała nam siły na pokonywanie ich.





Na koniec dwie pocztówki z symbolem miłości.
Serce - rok wydania 2013, Edycja Świętego Pawła.




Pocztówka wydawnictwa Kart Print S.C.


"Serce to najpiękniejsze słowo świata
Serce to w życiu najcudniejszy skarb
Serce - miłości hymn co w słońce wzlata
To baśń skrzydlata to szczęście i zaklęty czar
Serce płonący wiecznie w piersiach ogień
Serce to najcudniejszy w życiu skarb
Serce to czyjeś imię takie drogie
To szał i ogień co niebo z ziemią splótł i zwarł."
(słowa: Tymoteusz Ortym)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

KSIĄŻKI NA OBRAZACH

23 KWIETNIA - ŚWIATOWY DZIEŃ KSIĄŻKI Lubię pocztówki z motywem książek, więc nie mogłam przepuścić tak wyjątkowej okazji jaką jest dzisiejsz...