niedziela, 24 marca 2024

KURCZACZKI VS. KACZUSZKI

W tym roku wiosna przyszła prawie równocześnie ze Świętami Wielkanocnymi. Spośród mnóstwa wielkanocnych motywów zdobiących pocztówki tym razem wybrałam żółciutkie pisklątka. Na jednych kartkach są kurczaczki, a na innych kaczuszki. Sama nie wiem, które ładniejsze. I jedne i drugie kojarzą się z wiosną i odradzającym się życiem. Napawają radością, optymizmem i nadzieją.

A Wy, co wybieracie? Kurczaczki czy kaczuszki?

Większość prezentowanych pocztówek jest po obiegu pocztowym. Najstarsze są z lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku i niestety jak widać dotrwały do dziś nieco uszkodzone.

Wylągł się z jajka Kaczorek. 
- Wyklułem się! - powiedział.
- Ja też - powiedział Kogucik*

- Idę na przechadzkę - rzekł Kaczorek.
- Ja też idę - rzekł Kogucik.


- Kopię dołek - rzekł Kaczorek.
- Ja też kopię dołek - mówi Kogucik.

- Znalazłem robaka - pochwalił się Kaczorek.
- A ja też - ucieszył się Kogucik.
- Schwytałem motylka - mówi Kaczorek.
- Ja też schwytałem - powiedział Kogucik.



- Chcę się wykąpać - powiada Kaczorek.
- Ja też chcę - podchwytuje Kogucik.



- Pływam - woła Kaczorek.
- Ja też - odzywa się Kogucik.
- Ratunku!


Wyciągnął Kaczorek Kogucika z wody.
- Jeszcze sobie popływam - powiedział Kaczorek.
- A ja - nie - powiedział Kogucik.


* Podpisy pod pocztówkami pochodzą z książeczki W. Sutiejewa "Bajeczki z obrazkami" - bajka pt. "Kogucik i Kaczorek". Oryginalne ilustracje możecie zobaczyć tutaj: https://garazilustracji.blogspot.com/2011/10/bajeczki-z-obrazkami-moje-ulubione.html


Życzę pogodnych Świąt Wielkanocnych! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

KSIĄŻKI NA OBRAZACH

23 KWIETNIA - ŚWIATOWY DZIEŃ KSIĄŻKI Lubię pocztówki z motywem książek, więc nie mogłam przepuścić tak wyjątkowej okazji jaką jest dzisiejsz...