piątek, 11 listopada 2022

Narodziny bloga


Witaj w świecie pocztówek!

Mam na imię Anna i od wielu lat zbieram pocztówki. "Zbieram" to właściwe słowo, gdyż z natury jestem typem chomika i chyba prawdą będzie, jeśli powiem, że nie wyrzuciłam żadnej pocztówki, którą otrzymałam. W latach mojego dzieciństwa i młodości wysyłanie kartek pocztowych
i widokówek z wakacji lub innych okazji było popularne (co jest oczywiste, gdyż nie było smsów, maili i innych możliwości kontaktu, które obecnie oferuje nam dzisiejszy świat). 

Tak więc mam w swoim zbiorze zarówno pocztówki adresowane do mnie, do mojej rodziny czy znajomych, ale także takie, których ani adresat ani nadawca nie są mi znane. Są to tzw. pocztówki "z obiegu" - choć niejednokrotnie w nie najlepszym stanie, to jednak ciekawe ze względu na swoją historię, mają po kilkadziesiąt lat. 

Drugą grupę kolekcji stanowią nowe pocztówki, które kupuję przy różnych okazjach, wyjazdach lub po prostu w Internecie. Są to najczęściej kartki dotyczące konkretnych tematów.

Trzecia grupa to pocztówki z wymiany postcrossingowej. Od sześciu lat uczestniczę w tym projekcie, dzięki czemu moja kolekcja powiększa się o kartki i widokówki z całego świata. 

Niniejszy blog jest próbą uporządkowania moich pocztówkowych zbiorów.
Nie ukrywam, że do prowadzenia bloga na temat pocztówek zainspirowali mnie inni autorzy podobnych stron, szczególnie pan Kazimierz - (https://muzeumpocztowek.wordpress.com/
), choć wiem, że autor zakończył już pisanie swojego bloga w lutym 2020 roku. 

Uwielbiam oglądać pocztówki! Ich przeglądanie, segregowanie, układanie jest moją odskocznią od problemów a także przyjemnością i radością. Teraz dzięki niniejszej stronie moje pocztówki będą miały okazję ucieszyć także innych!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

KSIĄŻKI NA OBRAZACH

23 KWIETNIA - ŚWIATOWY DZIEŃ KSIĄŻKI Lubię pocztówki z motywem książek, więc nie mogłam przepuścić tak wyjątkowej okazji jaką jest dzisiejsz...